Otra de las famosas frases de mi profesor de Habilidades Sociales era que teníamos que ser parte de la solución y no del problema. Quizás parezca que sólo copio y pego noticias. Sin embargo, mientras las leo, me imagino qué clase de intervención social haría yo...o bien , si descubro una iniciativa, veo de qué manera podría implementar la aquí. No me quedo en la superficie. Por eso hay que hacer entender, ojo, "entender", no obligar a pensar como yo, que las personas migrantes vienen en patera o cayuco porque en sus paises de origen no se están entregando visados y que ese dinero que reunen tardan hasta 3 años en reunirlo, o bien se lo adeudan a las mafias. Son datos objetivos.
Another of the famous phrases of my Social Skills teacher was that we had to be part of the solution and not the problem. It may seem like I'm just copying and pasting news. However, as I read them, I imagine what kind of social intervention I would do ... or, if I discover an initiative, I see how I could implement it here. I am not staying on the surface. That is why it is necessary to understand, be careful, "understand", not force to think like me, that migrants come in a boat or boat because visas are not being issued in their countries of origin and that the money they collect takes up to 3 years in gathering it, or they owe it to the gangs. They are objective data.
Ein weiterer berühmter Satz meines Lehrers für soziale Kompetenzen war, dass wir Teil der Lösung und nicht des Problems sein mussten. Es scheint, als würde ich nur Nachrichten kopieren und einfügen. Beim Lesen stelle ich mir jedoch vor, welche Art von sozialer Intervention ich durchführen würde ... oder, wenn ich eine Initiative entdecke, sehe ich, wie ich sie hier umsetzen könnte. Ich bleibe nicht an der Oberfläche. Deshalb ist es notwendig zu verstehen, vorsichtig zu sein, zu "verstehen" und nicht zu zwingen, wie ich zu denken, dass Migranten in einem Boot oder Boot kommen, weil in ihren Herkunftsländern keine Visa ausgestellt werden und das Geld, das sie sammeln, in Anspruch nimmt bis 3 Jahre in der Sammlung, oder sie schulden es den Banden. Sie sind objektive Daten.
Une autre des phrases célèbres de mon professeur de compétences sociales était que nous devions faire partie de la solution et non du problème. Il peut sembler que je ne fais que copier et coller des informations. Cependant, en les lisant, j'imagine quel genre d'intervention sociale je ferais ... ou, si je découvre une initiative, je vois comment je pourrais la mettre en œuvre ici. Je ne reste pas en surface. C'est pourquoi il faut comprendre, faire attention, «comprendre», pas forcer à penser comme moi, que les migrants viennent en bateau ou en bateau parce que les visas ne sont pas délivrés dans leur pays d'origine et que l'argent qu'ils collectent prend à 3 ans pour le rassembler, ou ils le doivent aux gangs. Ce sont des données objectives.
من العبارات الشهيرة الأخرى لمدرس المهارات الاجتماعية أنه كان علينا أن نكون جزءًا من الحل وليس المشكلة. قد يبدو أنني أقوم فقط بنسخ ولصق الأخبار. ومع ذلك ، عندما أقرأها ، أتخيل نوع التدخل الاجتماعي الذي سأفعله ... أو ، إذا اكتشفت مبادرة ، أرى كيف يمكنني تنفيذها هنا. أنا لا أبقى على السطح. هذا هو السبب في أنه من الضروري أن نفهم ، توخي الحذر ، "فهم" ، وليس الإجبار على التفكير مثلي ، أن المهاجرين يأتون في قارب أو قارب لأن التأشيرات لا تصدر في بلدانهم الأصلية وأن الأموال التي يجمعونها تستهلك لمدة 3 سنوات في جمعها ، أو أنهم مدينون للعصابات. إنها بيانات موضوعية.
Ceann eile de na frásaí cáiliúla a bhí ag mo mhúinteoir Scileanna Sóisialta ná go raibh orainn a bheith mar chuid den réiteach agus ní an fhadhb. B’fhéidir go bhfuil an chuma air nach bhfuilim ach ag cóipeáil agus ag caitheamh nuachta. Mar sin féin, agus mé á léamh, samhlaím cén cineál idirghabhála sóisialta a dhéanfainn ... nó, má fhaighim tionscnamh amach, feicim conas a d’fhéadfainn é a chur i bhfeidhm anseo. Nílim ag fanacht ar an dromchla. Sin é an fáth gur gá a thuiscint, a bheith cúramach, "a thuiscint", gan iallach a chur orm smaoineamh cosúil liomsa, go dtagann imircigh i mbád nó i mbád toisc nach bhfuil víosaí á n-eisiúint ina dtíortha tionscnaimh agus go dtógann an t-airgead a bhailíonn siad suas go 3 bliana ag bailiú é, nó tá siad faoi chomaoin ag na dronganna. Is sonraí oibiachtúla iad.
Een andere beroemde uitdrukking van mijn leraar Sociale Vaardigheden was dat we een deel van de oplossing moesten zijn en niet het probleem. Het lijkt misschien alsof ik alleen nieuws kopieer en plak. Terwijl ik ze lees, stel ik me echter voor wat voor soort sociale interventie ik zou doen ... of, als ik een initiatief ontdek, zie ik hoe ik het hier zou kunnen implementeren. Ik blijf niet aan de oppervlakte. Daarom is het noodzakelijk om te begrijpen, voorzichtig te zijn, te 'begrijpen', niet te dwingen om te denken zoals ik, dat migranten in een boot of boot komen omdat visa niet worden afgegeven in hun land van herkomst en dat het geld dat ze verzamelen opneemt tot 3 jaar in het verzamelen, of ze zijn het verschuldigd aan de bendes. Het zijn objectieve gegevens.
Un'altra delle famose frasi del mio insegnante di Social Skills era che dovevamo essere parte della soluzione e non del problema. Potrebbe sembrare che sto solo copiando e incollando le notizie. Tuttavia, mentre li leggo, immagino che tipo di intervento sociale farei ... oppure, se scopro un'iniziativa, vedo come potrei attuarla qui. Non sto in superficie. Ecco perché è necessario capire, stare attenti, "capire", non forzare a pensare come me, che i migranti arrivano in barca o in barca perché i visti non vengono rilasciati nei loro paesi di origine e che i soldi che raccolgono li raccolgono a 3 anni per raccoglierlo, o lo devono alle bande. Sono dati oggettivi.
Vidas varadas en tiendas de campaña | Canarias7
Atlantic Route: Spain’s Blocking of Migrants in the Canary Islands Causes Suffering and Sparks Protests | European Council on Refugees and Exiles (ECRE)
Patricia López Muñoz
Técnico Especialista en Inmigración
Técnico Superior en Animación Sociocultural
Técnico Superior en Integración Social
No hay comentarios:
Publicar un comentario